Op de kant in Portimao - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Op de kant in Portimao - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Op de kant in Portimao

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

10 April 2008 | Portugal, Portimão

05-04-2008 WEER IN PORTIMAO

Eenmaal in Portimao hebben we nog een dag goed weer, maar daarna zien we al snel dat er zich wolkjes aan de hemel beginnen samen te pakken.
Het onderwaterschip is nog steeds niet schoon. In de haven spreken we verschillende mensen die net met hun boot weer in het water liggen. Zij hebben hem gedurende de wintermaanden op de kant laten staan. Wij overwegen dit ook te doen. Zodoende kan het onderwaterschip gedaan worden en tijdens onze afwezigheid kan De Zwerver op de kant wachten tot wij weer terug zijn. Zo gezegd zo gedaan.
We mogen direct de volgende dag uit het water. Gelukkig is de beloofde storm nog niet opgestoken waardoor we (met hulp van twee Nederlanders) De Zwerver netjes tussen de betonnen pier kunnen leggen waar de botenlift ons eruit zal halen.
Er moeten nog even wat antennes gedemonteerd worden en als dat gebeurd is worden we netjes naar onze plek gereden. Er worden flinke houtblokken onder de boot gezet zodat we niet om kunnen kiepen. Stroom hebben we ook en water kunnen we ook tanken. De afwas kunnen we wel doen op de boot maar naar de wc en douchen moeten we in een gebouwtje naast ons.
Als we eenmaal gesetteld zijn begint het steeds harder te waaien, en de volgende dag hebben we niets als regen. Typisch Hollands weer. We gebruiken dit weer om binnen allerlei klusjes te doen.
Als we met Emma moeten gaan lopen trekken we onze zeilpakken aan die heel goed dienst doen nu als regenpak. Ik neem nog wat worst mee voor de zwerfhonden die hier rondlopen. Het is een hele roedel. Ze zijn maar wat blij met de worst die ik hen geef en uiteraard blijven ze achter ons aan plakken. Nu weet ik niet of het komt dat we ze die worst gegeven hebben of dat we Emma bij ons hebben. Ik geloof dat Emma het niet zo prettig vond om negen mannetjes achter zich aan te hebben hangen. Met de staart tussen de benen maakt ze dat ze wegkomt.

FOTO'S WORDEN NOG GEPLAATST!!!!

• 07 Juni 2008 - 19:24

Marije:

Toevallig klik ik via mijn waarbenjij site op die van jullie. Wij, de nederlandse ynglingkernploeg, vroegen ons vandaag nog af waar die prachtige nederlandse boot gebleven was, die de hele winter in het hoekje lag. Wij hebben de hele winter in Portimao getraind en zijn nu voordag we naar China gaan nog een keer hier aan het zeilen. Veel plezier met zeilen op jullie prachtige boot!

groetjes Marije Kampen
    zeilster ynglingkernploeg NED