Atlantische overtocht (Deel III) - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Atlantische overtocht (Deel III) - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Atlantische overtocht (Deel III)

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

13 Februari 2009 | Kaap Verdië, Praia

6 graden 13.628' N 28 graden 13.737' W

De noordoost passaat die ons tot nu toe steeds heeft kunnen laten zeilen begint ons langzaam maar zeker in de steek te laten. We zien de wind steeds meer afnemen totdat we afgelopen nacht toch echt de motor aan hebben moeten zetten. En nu maar afwachten of de sqaulls zich ook aan gaan dienen. Het is weer even wennen aan het geluid van de motor.
Gisterenavond hebben we een prachtige Bonito gevangen. We halen er ongeveer 2 kg vis vanaf. Dat wordt vandaag smullen.
De zee is heel kalm. Verder valt het ons op dat we toch nog veel schepen zien. Zowel met het blote oog als ook op de radar en AIS.
Nog 480 mijl naar de evenaar.
Emma heeft gisteren de grote en de kleine boodschap op het dek gedaan. Bij de kleine ging ze er bij liggen op haar buik omdat ze anders bang was dat ze om zou kiepen.
Wiro heeft vanochtend weer iets ontdekt. Hij hoorde een knal en na controle zag hij de pin van de harpsluiting die het grootzeil naar buiten trekt in de kuip liggen. Blijkbaar is door het schlavielen de ti-rip gebroken en is de pin er zodoende uit geschoten. In principe een kleinigheidje maar moet niet met zwaar weer gebeuren.

Tot de volgende update

• 13 Februari 2009 - 17:07

Vicky:

wat fijn om te lezen dat jullie overtocht zo goed gaat! Hoe is het met Maya? Heeft ze ook al zeepootjes? En is ze inmiddels vriendjes geworden met Micky en Emma?
    Heel veel groetjes oet Limburg,
    Vicky

• 13 Februari 2009 - 18:06

Paul:

Nog meer water om jullie heen. Hier in ieder geval ook met al die regen. Ik zal vanavond even blazen richting Suriname. Kapitien en matroos, behouden vaart.!

Broekhuizenvorst

• 14 Februari 2009 - 09:09

Ed Delsing:

geniet lekker van de rust ,
    Zet die motor af en doe een extra dutje.
    Er komen nog wel wildere dagen.

Gr
    Ed

• 14 Februari 2009 - 18:44

Erwin En Maud:

Wat een avontuur.Dus jullie zitten vanavond aan de vis. Hopelijk krijgen jullie voldoende wind, ook weer niet teveel. Het gaat jullie goed, we zullen duimen. PS Erwin zegt check de borgpennen.

• 15 Februari 2009 - 11:00

Irene Van Gilst:

Nu ik jullie heb leren kannen bij Henny vind ik t heel boeiend jullie reis te volgen, ik wens jullie voorspoedige voortzetting, veel goeds en sterkte , ook met de honden en poes, Irene

• 15 Februari 2009 - 12:11

Ruud,Elly (Ransdaal):

blijf voorlopig nog maar lekker genieten op het water want op het vaste land weten ze nog steeds niet hoe ze de economische crisis te lijf moeten gaan.