Foto's!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Foto's!!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Foto's!!!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

16 Maart 2009 | Brazilië, Brasilia

Na weer drie dagen op zee te zijn geweest hebben we vanochtend Salvador da Bahia bereikt. Het klimaat is hier beduidend beter dan in Recife. In Recife was het erg benauwd (veel regen en daarna weer zonneschijn met weinig wind). Nadat we de generator gerepareerd hebben en alle officiele instanties af waren geweest (met die laatste zijn we bijna een werkdag bezig geweest) konden we vertrekken vanuit Recife. We hebben nog een tweetal leuke carnavalsdagen meegemaakt in Olinda en Recife. de laatste dag was een soort Zaate Hermeniekes. Er liepen allemaal bands door de stad die de mooiste muziek ten gehore brachten.
De reis naar Salvador is rustig verlopen. Weinig wind de eerste dag en daarna genoeg wind om met 6 tot 7 knopen vooruit te komen. Als we dan zo onderweg zijn verslinden we aardig wat boeken. Wij overigens niet alleen. Ook Maya weet er wel weg mee maar dan letterlijk. Boeken moeten we uit haar buurt houden!
Hier in de haven hebben we een prima internet verbinding waardoor het mogelijk is de foto's van de oversteek en van Fernando de Noronha erop te zetten.
We hebben ook besloten ca twee maanden hier in Salvador te blijven. We zijn een beetje reis cq zeilmoe na die lange tochten. Nu is het tijd om Salvador en omgeving te gaan ontdekken! Ook hebben we een lange lijst van klusjes die gedaan moeten worden aan de boot. Een mooie gelegenheid om hier ook mee te beginnen.
Groetjes Wiro en Esther

• 01 Maart 2009 - 16:23

Palmyra & Paul:

HI,

Blij dat jullie de oversteek goed overstaan hebben. Was dus niet meer ver vanaf de evenaar. Hebben jullie nog wind stil gehad.
    Groetjes,

• 01 Maart 2009 - 16:47

Sy Swalker:

hallo die Esther en Wiro,Geweldig de evenaar gepaseerd! Neptunes gegroet,en boeiende reisverslagen.
    Nog heel veel reis en zeilplezier. tot mails groet, Tineke en Meindert.

• 02 Maart 2009 - 07:42

Paul:

Geniet van jullie verblijf in Salvador. Even vaste grond onder de voeten lijkt me niet gek.
    Mooie Foto's. We genieten ervan.

P en T in Br. vorst

• 02 Maart 2009 - 07:45

Félice:

Goedemorgen mensen van 't goede leven!!

Wat geweldig die foto's. Kan me voorstellen dat jullie elke dag genieten daar!

Het Adam kostuum van Wiro is ook duidelijk te zien op de foto waar Neptunes een slokje krijgt, haha!

Esther, ik zie je van de week! Goede terugvlucht alvast.

Liefs Félice

• 02 Maart 2009 - 11:59

Sylvia:

Hoi Wiro en Esther,
    Bedankt voor jullie leuke reisverslagen die we met plezier lezen. Ik ben blij dat jullie veilig de oversteek hebben gemaakt en hoop dat jullie genieten van Zuid Amerika.
    Sylvia Peter en kids

dieren.
    Groetjes Dorus en Marion

• 02 Maart 2009 - 15:52

Hans:

Lekker even vaste grond onder de voeten hè. Genieten van het moois wat Brazil te bieden heeft. Zo te zien mooi weer en aangename temperatuur. Mooie foto's geven nu indrukken van wat onderweg gebeurde. Hou je haaks daar hè .
    Groetjes, Hans

• 03 Maart 2009 - 09:27

Steffi En Frederik:

Hoi,

Leuke foto's!!!
    Gefeliciteerd met de geslaagde overtocht.
    Hebben jullie onze e-mail ontvangen?

Goede reis verder n hou ons op de hoogte.
    Groetjes,
    Steffi en Frederik.

• 03 Maart 2009 - 14:21

:)aul ;)erben:

Ha die zwervers, mooie plaatjes!! Relaxed, zeker geen last van de dagelijkse recessie berichten daar in Brasil.

Groet
    Paul & Henny

• 10 Maart 2009 - 10:43

William En Nel:

Dag Esther en Wiro,
    Mooi verhaal weer, mooie foto's, jullie hebben het gehaald! En nu even land voelen. We zijn toch benieuwd hoe jullie dat zo doenmet de beesten aan boord. Zelf hebben we 2 katten maar weten niet of we die wel mee kunnen/moeten nemen en een (scheeps)hond lijkt ons te zijner tijd ook niet verkeerd.
    Als jullie tijd hebben laat dan maar eens weten hoe jullie dat geregeld hebben.
    Voor nu, heel veel plezier in Brazilie en blijven genieten!!

william.newsum@aaas.nl

• 12 Maart 2009 - 18:50

Sander:

Hoi Esther & Wiro
    Wij zijn giste in Aruba aangekomen.. lekker warm hier.
    Bij jullie ook alles top lees ik. wij denken zo in July in suriname te zijn. De laptop van Mario werk weer helemaal. verder niet echt nieuws. gaan jullie nog meer naar boven dit jaar? wij denken in juni ergen bij Tobago weer te zijn.
    Gr.
    Sander

• 13 Maart 2009 - 19:00

Tellita:

Bem vindos ao pais do sol e gente boa.Vejo homem pelado a bordo..... nice to hear that you arrived well,carnaval in the north is very different than in the south you choose well.
    Tellita
    When you purchasing that Porsche GT3??? I Need to drive it.
    Keoa

• 07 April 2009 - 19:08

Angeline Veugen:

Esther, wat kun je toch op een leuke manier jullie reis beschrijven.
    Een plezier om te volgen.

Hoorde vandaag, 07-04 van Vicky van Micky. Leef met je mee, sterkte.

Heel veel groetjes,

Angeline