In de kijker op Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu In de kijker op Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

In de kijker op Bonaire

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

14 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste mensen. Na onze laatste berichtgeving betreffende Tomas, hebben we nog heel even het weer afgewacht op het Spaanse Water op Curacao. Uiteindelijk zijn we donderdag 9 november naar Bonaire gezeild met het laatste zuchtje westenwind. Het tochtje van 7 uur is goed verlopen en ook Yasmijn heeft het goed doorstaan.
Bij aankomst op Bonaire zagen we dat mevrouw zich zelf op kan trekken in haar campingbed. Ineens stond ze uit zichzelf, en ze schuifelt ook al van de ene kant naar de andere kant.
Gisteren kwamen we erachter dat we met onze boot recht in de kijker liggen. Een webcam staat recht op onze boot gericht, waardoor de hele wereld ons kan zien douchen hier op het achterdek!!
Voor de gluurburen onder jullie, dit is de pagina: http://www.bonairewebcams.com/YellowSubPierCam.php hij wordt elke vijf minuten bijgewerkt!
We liggen hier in superhelder water en de rifvissen zwemmen zo onder onze boot. Dagelijks gaan we meerder keren het water in om te snorkelen, en Wiro gaat met enige regelmaat duiken. Ik moet weer een beetje gaan oefenen met duiken (heb het al zolang niet meer gedaan) om weer een beetje zekerder te worden.
We zullen nog een weekje hier op Bonaire blijven, waarna we terug gaan naar Curacao. Op 26 november hebben we een afspraak gemaakt bij Seaquarium om met Yasmijn met de dolfijnen te gaan zwemmen. Verder willen we hier nog wat (houdbare) boodschappen inslaan. We hebben gehoord dat op Cuba bijna niets te krijgen is en dat het verstandig is toch maar goed gevuld daarheen te gaan. (we vertrekken in januari naar Cuba).
In december (met de feestdagen) zullen we thuis zijn. Vanuit Bonaire vliegen we voor drie weken naar huis. In de tussentijd zullen de honden op Bonaire blijven bij Jellastone Petpark midden in de knoek. We vonden het wel zielig om ze voor drie weken weer dat hele stuk in het vliegtuig mee te nemen, daarnaast is het klimaatverschil erg groot, wat ook niet ideaal is voor ze. Ik zal ze wel erg gaan missen die drie weken (en zij ons ook denk ik….), maar het is helaas niet anders.

• 15 November 2010 - 06:08

Erik:

Ha toppie banbinnie in Bonaire,

zeker even gaan eten bij het Rains Fishes.
    Top restaurant, is wel niet meer van Joep en Ed, maar is nog steeds goed.
    Elvis Tjin Asjoe is die goede vriend van Eline (ontmoet toen ze op Bonaire woonde). Moeten jullie maar een keer mee afspreken. Kun je via mijn facbook linken!
    Als je nog meer tips nodig hebt over duikplekken kan Eline je wel even linken met een paar goede gasten daar.

Veel plezier genieten van TOP Bonaire!

gr Erik

• 21 November 2010 - 02:53

Hidde Bep De Vries:

Zijn inmiddels 2 weken bij Iguana Inn
    boot gaat volgende week te water, maar blijven nog wel even in Curacao Marine. Misschien zien we elkaar nog.
    Neem genoeg spullen mee naar Cuba
    Groet Bep de Vries
    Waterman