Olhao - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Olhao - Reisverslag uit Olhão, Portugal van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Olhao

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

27 Maart 2008 | Portugal, Olhão

OLHAO 27 maart 2008

Op 27 maart varen we door naar Olhao. Dit plaatsje ligt in de baai aan het vaste land. We ankeren recht voor de twee enorme markthallen. Ik verheug me al om daar heerlijk te gaan rondstruinen. Het plaatsje is schitterend. Mooie oude gebouwen in de binnenstad en hele smalle straatjes. Dit is naar ons idee nog een echt Portugees plaatsje, nog niet zozeer op de toeristen gericht.
De markt is overweldigend. Het ligt er helemaal vol met groenten en fruit. Ook zijn er stalletjes met vlees. Ik vind het iets minder dat ze er schapen- en varkenskoppen in de etalage hebben liggen die je aan liggen te kijken.
We kopen verse groenten, fruit en noten en wandelen daarna door naar de vismarkt. Deze ligt helemaal vol met vis, ongelofelijk, zoveel vis bij elaar. We kopen twee zeebaarsen die we straks op de barbeque gooien. Naar buiten komende zien we dat we met onze Zwerver een actieve bijdrage leveren aan het nautische beeld van Olhao. Ze ligt daar heel mooi in de kijker. Emma maakt ook letterlijk en figuurlijk met grote sprongen vooruitgang. Ze springt vanuit De Zwerver zelf al in de bijboot en na een aantal keren ook weer vanuit de bijboot terug op De Zwerver. Wat zijn we toch trots op dat scheepshondje van ons! Als ze nou ook nog eens goed gaat waken in plaats van kwispelen als ze iemand in de buurt van De Zwerver ziet zijn we helemaal blij
Het weer is ook prima. We hebben dagelijks zon en moeten ons al flink insmeren om niet te verbranden. De berichten die we vanuit Nederland krijgen zijn minder aangenaam. Kou, regen en sneeuw, maar ook dat heeft weer zijn charmes.

• 08 April 2008 - 16:21

Chris MEE:

Hoi Esther en Wiro,

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Ik zag het berichtje bij Nancy en Mark staan, dus dacht dat zoeken we even op. Leuk om jullie ook weer te volgen. Ik zal bij MEE eens een berichtje sturen waar ze jullie op het internet kunnen vinden.

Groetjes je oud-collega bij MEE
    Chris.

• 09 April 2008 - 08:48

Hans:

Ja (dank je wel Chris) we hebben jullie gevonden. Wat een zonnige plaatjes, om jaloers op te worden! geniet er lekker van en kom goed voorbereid straks weer terug hè.
    Groetjes, Hans

• 09 April 2008 - 19:52

Lonneke:

Fijn om weer eens wat van je te kunnen
    lezen, dankzij Chris haar MEEmail.
    Het ziet er allemaal relaxed uit in de zon, nog veel goede avonturen gewenst en groetjes