Naar het buitenland - Reisverslag uit Oostende, België van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Naar het buitenland - Reisverslag uit Oostende, België van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Naar het buitenland

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

25 Mei 2007 | België, Oostende

Het binnenvaren van de haven van Oostende moet voor ons toch altijd weer probleempjes geven. Nu we ons heel goed aan de regeltjes houden en dus heel goed de trafficlights in de gaten houden kan het toch nog een beetje mis gaan en kun je alsnog omgeroepen worden via de intercom (wat inhoudt dat de hele haven dit kan horen). Er was een grote ferry aan het manouvreren waardoor wij niet door mochten varen. Dit hadden ze getracht door onze marifoon door te geven, maar op de een of andere manier kwam dit niet tot ons door. We moesten daar dus op wachten. Vervolgens vragen we permissie om door te varen en wordt door de verkeersleiding aangegeven dat we door mogen varen. Begint daar een politieboot druk te gebaren en te stikuleren op ons. Wij maar weer wachten totdat ze naderbij waren en konden zeggen wat ze precies bedoelden. De boodschap was dat we rechts in het vaarwater moesten houden wat betekende, heel dicht langs de Ferry, wat wij nu net niet wilden omdat deze nog aan het aanleggen was. Oostende voor anker was een leuk festival. Ook in Oostende hebben we nog verschillende bezoekers gehad.