Terug naar Curacao - Reisverslag uit Maaseik, België van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Terug naar Curacao - Reisverslag uit Maaseik, België van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Terug naar Curacao

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

23 September 2010 | België, Maaseik

Beste lezers, jullie zullen wel denken: “zijn die Zwervers gestopt met zwerven?” Ja voor eventjes waren we inderdaad gestopt met zwerven omdat we voor de geboorte van Yasmijn terug naar België waren gegaan.
Wij zijn ondertussen al een half jaar de troste papa en mama van Yasmijn (voor degene die dit nieuws nog niet hadden gehoord). We zijn zo langzaam maar zeker helemaal gewend aan onze rol als vader en moeder en ook Yasmijn heeft zich (tot nu toe) helemaal aan haar “reizende” ouders aangepast. We zijn nu zover dat we over een week met haar terug naar De Zwerver gaan vertrekken.
Koffers zijn uitgehaald en alles wat we momenteel niet meer nodig hebben hier (zomerkleding, speciaal babyspul voor op de boot zoals een stoeltje, een net om voor haar bedje te spannen etc.) stoppen we erin. En langzaam maar zeker beginnen de koffers al aardig gevuld te geraken!! Als het maar allemaal meegaat!
Het is een dubbel gevoel om te vertrekken, we hebben het erg naar onze zin gehad gedurende de tijd dat we hier zijn geweest, de geboorte van Yasmijn, heerlijk om iedereen weer gezien te hebben, tot twee keer toe met de auto en caravan naar Portugal geweest waar we van genoten hebben, Yasmijn aan iedereen voor kunnen stellen, een prachtig doopfeest gehad, teveel om op te noemen. En nu is dan de tijd aangebroken om weer van iedereen afscheid te nemen. Ik begin me nu dit moment steeds dichterbij komt steeds meer te realiseren dat dit afscheid nemen nu Yasmijn er is voor mij op de een of andere manier een stuk moeilijker is. Daarnaast lonkt het leven aan boord van De Zwerver ook weer! Al zeilende nieuwe oorden gaan ontdekken, nieuwe horizonnen tegemoet gaan, genieten van het heerlijke weer en water in het Caribisch gebied. We zijn eens benieuwd hoe Yasmijn dit allemaal gaat ervaren.
Ondertussen ben ik er ook achter gekomen dat alle foto’s verwijderd zijn van onze site (vergeten te betalen…..) We hebben een andere oplossing bedacht voor dit “fotoprobleem”. Ik zal in de volgende verhalen steeds verwijzen met een link naar onze foto pagina http://picasaweb.google.com/photo.bakker
Hier staan ondertussen al wat foto’s op van het doopfeest, voor de geïnteresseerden…….
Wij komen bij jullie terug als we onze reis daadwerkelijk voort gaan zetten. Dit zal niet vóór november zijn. Als we op Curaçao aankomen zullen we eerst De Zwerver helemaal in orde moeten maken. (onderwaterschip in de antifouling zetten, zeilen erop, laswerkzaamheden, schoonmaken, alles babyveilig maken voor Yasmijn, teveel om op te noemen, we hoeven ons niet te vervelen!!) Daarnaast is het hurricane season nog in volle gang, dat moet eerst afgelopen zijn alvorens wij kunnen vertrekken voor een vijfdaagse zeilreis naar de Dominicaanse Republiek.

• 23 September 2010 - 15:06

Maria & Herman:

Proficiat met jullie prachtie dochter,ze zal zeker een meerwaarde gevn aan jullie zwerversbestaan, voor ons kort het ook af nog ruim 9 maanden en weg zijn we. Tot hoors of ergens onderweg!!!

• 23 September 2010 - 18:49

Paul:

Wat een dijk van een baby, jullie Yasmijn."Ziet hur groet te kriegen zeg ik altijd en alles komt goed he Esteher. We gaan jullie verhalen weer op de voet volgen. Leuk. Volgende week zitten wij in Florida en laten ons door een camper vervoeren. ook leuk even een paar weken zwerven door een ander werelddeel.
    He Zwervers, goede reis en tot hores
    paul gerrits

• 23 September 2010 - 20:15

Monique Bovens:

Hallo Esther, Wiro en natuurlijk Jasmijn,
    Ik begreep van Reggie en Kristy dat het nu echt gaat gebeuren: de reis op de zwerver gaat weer verder en dit keer met een klein lief meisje erbij. Ik had al begrepen dat de doop erg mooi en bijzonder was en dat is ook wel te zien aan de foto's. Wat een scheetje als ze lacht. Geniet van jullie reis, heel veel plezier en succes. Ben benieuwd hoe het met jullie zal gaan. Groetjes Monique Bovens

• 24 September 2010 - 14:44

Hans Kuijk:

Wie vergeet er nu te betalen voor de foto-site?? Hadden we toch mooi nog kunnen genieten. Maar goed, ik zie zo ook wel dat Yasmijn een prachtkindje is een mooi zwerversmeisje wordt! Wat een avontuur zal dat voor haar worden zeg. Het zal voor jullie een hele nieuwe ervaring zijn, waar je hopelijk veel plezier aan zult beleven. Druk doende nu met inpakken en proberen zoveel mogelijk mee te nemen. Of zo weinig mogelijk? Zal niet goed lukken hè.
    Esther en Wiro, heel veel geluk, succes met het vaarklaar maken van De zwerver en een behouden vaart hè.
    Groetjes, Hans

• 30 September 2010 - 11:51

Carla:

Spannend om de draad weer op te pakken!
    Ik wens jullie goede voorbereidingen, dat zal nog niet meevallen, voor 2 lijkt mij al allerhand, nu nog met Yasmijn erbij, succes ermee!!
    Groetjes, Carla

• 03 Oktober 2010 - 20:51

Waterman Hidde&Bep :

Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter. Misschien zien we elkaar nog op Curacao. Wij arriveren daar 7 november.

• 11 Oktober 2010 - 21:57

Marie-louise Koopman:

Hallo lieve mensen. Ik heb eindelijk op jullie site kunnen kijken met een beetje hulp.Wat een mooie baby hebben jullie.
    Ik lees dat het jullie goed gaat.Ben momenteel in Nootdorp en logeer in Pijnacker. Ik wens jullie behouden vaart en goede thuiskomst.