Een derde van de oversteek - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Een derde van de oversteek - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Een derde van de oversteek

Door: Wiro

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

23 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Bij deze weer een update van de afgelopen paar dagen op de Atlantic.

Zender doet het nu weer super, de verbinding met de achterstag was na vier jaar een beetje verzilt. Na schoongemaakt te hebben weer volop verbinding met sailmail. De zender zelf werkt ook geod maar nog niet veel verbindingen gelegd.

We zitten midden in laag en afwisselend motor en zeilen. Wind shifts maken het er niet makkelijker op, lig je net lekker dan moet ie weer over de andere kant of heb je de wind op de neus.
Vandaag een stuk mahi mahi gegeten uit de oven. Super, lekker sappig en volgens mij een van de lekkerste vissen, het stuk wat overbleef hebben we bewaard voor de vissoep die staat te pruttelen.

Van lezen is nog niet veel gekomen en slapen wil ook niet echt lukken, alhoewel vannacht de 1e keer is geweest dat ik een 2 tal uren door geslapen heb.

De dag erna:
Vannacht dikke twee uur aan de radio gezeten, met alle delen van de wereld incl frankrijk en Canaries. Iedereen wilde met me praten en super signaal .
Vandaag heb ik een mahi mahi uit het water gehaald dus vis voor de dames bij thuiskomst. Ben laat er net weer een gaan. weinig geslapen en net nog even in bed gelegen maar niet echt even lekker slapen. Vanmiddag nogmaals proberen

Een wasje gedaan en watermaker ondertussen al 10 uur gedraaid, dus geen probleem met lekker wassen of spaarzaam doen met water. Koken gaat goed en ben nu van een viskop soep aan het trekken, ben benieuwd naar het resultaat. Dadelijk varkenshaas met aardappelen en sla. Lekker smullen. Net even wat gereefd om rustig te kunnen koken want we varen aan de wind 60 gr. snelheid zat er goed in en verwachting komende 3 dagen is wind 20 25 kn uit nw en zw dus dat schiet lekker op.

Tot zover de verhalen van de afgelopen twee dagen. ze zijn ondertussen een week onderweg en hebben ca 1000 mijl van de 3000 afgelegd. Dus die drie weken zou wel eens kunnen kloppen.

Nogmaals, mensen die hen regelrecht willen mailen, dat kan! ph3638@sailmail.com Ik weet zeker dat ze het zeer waarderen als ze mailtjes krijgen! Alleen teksten, geen bijlagen etc.

• 28 Juni 2011 - 05:46

Mieke:

Fijn om jullie zo te kunnen volgen. Ik wens jullie goede wind, lekker brood en veel verse vis. Geniet!