Gestaag komen we dichterbij - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu Gestaag komen we dichterbij - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Esther en Wiro Bakker en Laplooi - WaarBenJij.nu

Gestaag komen we dichterbij

Door: Wiro

Blijf op de hoogte en volg Esther en Wiro

27 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Onderstaand verhaal dateert van gisteren:

Hebben ondertussen 64 uur gemotord, vandaag denk ik nog, en dan ziet het er positief uit want dan komen we in deze wind omhoog. wat ik dan zo'n beetje zie is dat we we dan voor de komende week goede wind hebben. Maar is wel nog ver vooruit kijken kan nog van alles veranderen.

Diesel nog genoeg, kunnen voorzichtig geschat 59 uur per week motoren.

BEGINT NET DAG TE WORDEN, HAD VANNACHT DE ZWEMMERS OORDOPJES INGEDAAN WANT MET GELUID MOTOR IS HET MOEILIJK SLAPEN. ZEE VALT MEE, NIET VEEL GOLVEN MAAR IS NOG ALTIJD WIND UIT OOSTEN DUS GAAN NIET ECHT SNEL, 5 KN MET MOTOR.

VERDER BRENGEN WE DE DAG DOOR MET VISSEN EN FLIMPJE KIJKEN, BOEK LEZEN EN KLUSJES.

Wind is vanmorgen gedraaid een beetje richting zuiden dus we kunnen gelukkig weer zeilen, hebben een koers van 52 gr dus richting nno en kunnen dan als de wind nog meer ruimt scherper naar het Nrd oosten
Dat zou ons de komende 4 a 5 dagen goede wind moeten geven. Een hoog bij de Azoren geeft ons dan zuidelijke winden, perfect om richting noorden te gaan.

Net nog even uurtje geslapen, gaat al wat beter met slapen. Even helemaal weg. Vandaag eten we witlof met worstjes en morgen bonenschotel, misschien chili con carne.

Is bewolkt maar ga ervanuit dat in het hoog we goed weer krijgen.

Weinig boten op dit stuk, of liever gezegd al dagen geen. De verwachting is even, van het posititeve uitgaande, dat wij de 10e of 11e juli aankomen in Oostende. Heb zo'n beetje de dagtrips op de kaart uitgeplot. Hoop dat wind vanaf nu favourable blijft.

Dit is Esther weer:Zoals jullie in het laatste stukje lezen verwachten Ben en Wiro rond 10/11 juli aan te komen in Oostende, denk haven RYCO (afhankelijk van de wind in het Kanaal). Dus voor degenen die interesse hebben om Ben en Wiro binnen te halen daar, houdt deze datum in jullie achterhoofd!!